سایت های فروشگاهی

قبل از ورود اینترنت و تکنولوژی به زندگی بشر ، افراد برای خرید پوشاک ، مواد غذایی ، کتاب ، فایل های آمورشی و ... به مراکز خرید و یا فروشگاه ها می رفتند . با پیشرفت فضای اینترنت ، بعضی از افراد به این فکر افتادند که به جای صرف وقت برای خرید از فروشگاه ها مخصوصا در ایام نوروز  و یا تعطیلات آخر هفته که بازار بسیار شلوغ هستند ، بتوانند در هر جایی که هستند و در هر ساعت از شبانه روز ،هر محصولی که می خواهند را سفارش دهند. پس صاحبان کسب و کار های محلی افراد اقدام به طراحی سایت فروشگاهی کردند. 

در ابتدا افراد به خوبی از سایت های اینترنتی استقبال نکردند . عدم اسقبال از این سایت ها نیز دلایل مختلفی داشت . یکی از آن این بود که افراد نمی توانستند به سایت های فروشگاهی اعتماد کنند. آن ها از این می ترسیدند که بعد از پرداخت آنلاین محصول سفارشی به دستشان نرسد. دلیل دیگر مربوط به سایت های فروش پوشاک می شد . ترس افراد از این بود که سایز لباسی که سفارش داده اند متفاوت باشد و آن ها نتوانند از سفارش خود استفاده کنند. 

اما با گذشت زمان ، سایت های اینترنتی امکانات ویژه ای مثل تخفیف های 50 در صد یا بیشتر ، قرعه کشی های هفتگی یا ماهانه و ...  اضافه کردند که باعث می شد افراد برای یک بار هم که شده سفارش اینتترنتی را امتحان کنند. در حال حاضر سایت های زیادی وحود دارند که محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند و طرفرادان زیادی پیدا کرده است. معروف ترین سایت های فروشگاهی در ایران سایت دیجی کالا و خانومی می باشند. این سایت ها توانستند اعتماد مردم به سمت خود جلب کنند و فروش خود را چندین برابر کنند. 

طراحی سایت های فروشگاهی به دو روش انجام می شود . نخستین روش طراحی سایت اختصاصی می باشد که نیازمند دانش برنامه نویسی و کدنویسی می باشد . طراحی سایت های برنامه نویسی بر پایه html ، css و پایتون می باشد و یادگیری و کار با هریک از آن ها پیچیدگی های خاص خود را دارد. روش دیگر طراحی سایت با وردپرس می باشد . وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که بدون داشتن دانش برنامه نویسی می توان سایت های فروشگاهی را به راحتی طراحی کرد. برای این که بتوان این گونه سایت ها را طراحی کرد کافیست افزونه ووکامرس را نصب کرد و محصولات را در سایت ها گذاشت. 

از عواملی که در تصمیم گیری افراد برای سفارش سایت فروشگاهی مؤثر است ، قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی می باشد. عوامل زیادی می توانند تعیین کننده هزینه سایت باشند . برای مثال قالب استفاده شده در سایت بسیار مهم است . واضح است که قالب های اختصاصی و کدنویسی شده هزینه بالاتری نسبت به قالب های آماده دارند. 


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته

» چرا به طراحی سایت نیاز داریم؟ »» شنبه 22 آبان 1400
» بهترین اسکریپت صرافی ارز دیجیتال »» یکشنبه 25 مهر 1400
» 5 مزیت طراحی وب سایت برای کسب و کار ها »» سه شنبه 23 شهریور 1400
» 10 مزیت طراحی سایت با وردپرس »» دوشنبه 15 شهریور 1400
» مزایای طراحی سایت وکلا »» سه شنبه 18 خرداد 1400
» افزونه های پرکاربرد در طراحی سایت وردپرسی »» سه شنبه 11 خرداد 1400
» نکات مهم در طراحی سایت »» یکشنبه 09 خرداد 1400
» کارهایی که قبل از انجام طراحی سایت باید انجام داد چیست؟ »» یکشنبه 02 خرداد 1400
» تفاوت سیستم های مدیریت آماده و اختصاصی »» سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
» مزایای طراحی سایت با وردپرس »» سه شنبه 07 اردیبهشت 1400