تفاوت سیستم های مدیریت آماده و اختصاصی

سیستم مدیریت محتوا یک سیستم نرم افزاری است که با استفاده از آن می توانید محتوای خود اضافه ، ویرایش و یا حذف کنید ، محتواهای تصویری اضافه کنید ، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و به راحتی محصولات خود را اضافه و یا ویرایش کنید. سیستم های مدیریت محتوا به دو صورت اختصاصی و یا با قالب های آماده طراحی می شوند. 

تفاوت سیستم های مدیریت محتوای آماده و اختصاصی

اگر شما هم به دنبال این هستید که بدانید سیستم مدیریت محتوای اختصاصی بهتر است یا آماده باید گوییم که تفاوت های بسیاری بین این دو وجود دارد . ما در این مقاله به صورت خلاصه تفاوت های آن هارا بیان می کنیم. اما پیش از آن باید بگوییم چرا از سیستم مدیریت محتوا یا به اصطلاح content management system استفاده می کنیم . سیسم های مدیرت محتوا کار های ما مثل طراحی ، تولید محتوا و ... را راحت تر می کند . 

سیستم مدیریت محتوای آماده چیست؟

در سیستم های مدیریت محتوای آماده یک سری قالب ها و کد های از پیش طراحی شده به صورت متن باز یا open source وجود دارد که و افراد می توانند متناسب با نیاز خود از آن ها استفاده کنند. پس در نتیجه شما نیازی به دانش کدنویسی ندارید تا بتوانید به طراحی سایت بپردازید . سیستم های مدیریت محتوای آماده زیادی وجود دارد که در بین آن ها طراحی سایت با وردپرس طرافداران بیشتری دارد. به طوری که 70 درصد سایت های طراحی شده با CMS های آماده وردپرسی هستند. استفاده از سیستم مدیریت محتواهای آماده تا حد قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهد و این امکان را به شما می دهد که در کمترین زمان یک سیستم مدیریت محتوایی برای سایتتان تهیه کنید. 

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوای آماده
  • دسترسی آسان 
  • رعایت اصول سئو در CMS های آماده
  • بهبود مداوم CMS ها

سیستم مدیریت محتوای اختصاصی چیست ؟

سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی کاملا بر مبنای ربان برنامه نویسی هستند . معمولا این cms ها زمانی استفاده می شود که سایت شما دارای قابلیت خاصی باشد که سایت های وردپرسی نتوانند این قابلیت  ها را اجرا کنند. برای مثال سایت های ارز دیجیتال و یا برخی از سایت های بیمه که دارای قابلیت های منحصر به فرد هستند با استفاده از CMS های اختصاصی طراحی می شوند.  در این صورت از طراحی اختصاصی استفاده می شود . هزینه راه اندازی سایت های اختصاصی به نسبت سایت های وردپرسی بسیار بالاست و علاوه بر آن طراحی آن زمان زیادی می برد. برای طراحی سایت های اختصاصی باید از برنامه نویسان حرفه ای کمک گرفت چرا استفاده از زبان های برنامه نویسی نیازمند مهارت بسیاری می باشد. 

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی
  • سرعت بالا
  • تمرکز بیش تر روی کاربران
  • امنیت بالا

چه سایت هایی با CMS های ماده و کدام سایت ها به صورت اختصاصی طراحی می شوند؟

سایت های بسیاری وجود دارند که با استفاده از وردپرس قابل طراحی هستند  برای مثال طراحی سایت شرکتی با وردپرس ، طراحی سایت گردشگری ، طراحی سایت های فروشگاهی و بسیاری از سایت های دیگر با وردپرس قابل طراحی هستند . در عوض سایت های صرافی و ارز دیجیتال ، سایت های کاریابی دارای قابلیت هایی هستد که وردپرس نمی تواند پاسخگوی آن ها باشد . در نتیجه به صورت اختصاصی طراحی می شوند. 


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته

» چرا به طراحی سایت نیاز داریم؟ »» شنبه 22 آبان 1400
» بهترین اسکریپت صرافی ارز دیجیتال »» یکشنبه 25 مهر 1400
» 5 مزیت طراحی وب سایت برای کسب و کار ها »» سه شنبه 23 شهریور 1400
» 10 مزیت طراحی سایت با وردپرس »» دوشنبه 15 شهریور 1400
» مزایای طراحی سایت وکلا »» سه شنبه 18 خرداد 1400
» افزونه های پرکاربرد در طراحی سایت وردپرسی »» سه شنبه 11 خرداد 1400
» نکات مهم در طراحی سایت »» یکشنبه 09 خرداد 1400
» کارهایی که قبل از انجام طراحی سایت باید انجام داد چیست؟ »» یکشنبه 02 خرداد 1400
» تفاوت سیستم های مدیریت آماده و اختصاصی »» سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
» مزایای طراحی سایت با وردپرس »» سه شنبه 07 اردیبهشت 1400